8.10.2009

ALO SANAT İSTİYORUM

AYAKLI GAZETE

Böyle bir deyimimiz var bizim değil mi? Duyduğumuz bir olayı, haberi birebir insanların birbiriyle paylaşmasını ifade eden bir deyim! Ben yakın geçmişte öğrendiğim bir haberi bu gün sizinle de paylaşmak isterken; özellikle her birimizin bu konuda aktif ve başkalarına da duyurma adına kararlı olmanın ötesinde, bunu kısa bir süre kendimize iş edinip, ne kadar fazla insana ulaşabilirsek kar sayalım lütfen! Bence bu çok önemli bir haber; önemini de geçmişten gelen gözlemlerimi, sizlerle paylaşarak vurgulamaya çalışayım.
İlçemiz Tire’de ne yazık ki! Sosyal, kültürel etkinlikler yeteri kadar bizlere sunulmuyor. Oysa bu işlerden birebir sorumlu olan kişi ve merciiler var! Fakat tercihlerini bizim beklentilerimiz doğrultusunda değil de farklı yönde kullanıyorlar ve biz de bu güzelliklerden mahrum kalmış oluyoruz! Bu gerekçeyle de yakın geçmiş yıllarda tv’da görünen kişilerin konserleri için stadyumda etkinliklerin yapıldığında; bu etkinlikler öncesi içim her seferinde çok ama çok acımıştır! Neden mi?
Bu tür etkinliklere özlem duyanlar bu konserleri duyduğunda; en güzel telli şalvarlarını giyerek, köylerinden traktörlerin kasasına çoluk çocuk doluşarak ilçenin yolunu tutmakla kalmayıp. Konser öncesinden stadyumda 6 ve 10 saat öncesi yerlerini alarak; yer kapma adına saatlerce oturduklarını biliyor musunuz? Onları her seferinde boş tribünlerde saatlerce güneşin altında oturarak, gelecek olan sanatçıyı, biraz daha yakın plandan görebilmenin adına çiğdem çitlerken balkonumdan izlemek beni çok üzmüştür. Kendi kendime hep ‘’erk sahibi olabilsem; bu insanların özlemlerini giderebilmek için beklentileri doğrultusundaki eğlence özlemlerini giderebilmek için ben etkinlikleri onların köyüne kadar götürebilmeyi çok isterim diyordum…’’
Yakın geçmişte okuduğum bir haberi sizinle paylaşmamın nedeni işte bu! İZDSO Müdürü Kenan Gökkaya der ki:
- Ben okurken anacığım bana ‘’ Oğlum gittiğin yerlerde öğrendiklerini köylere de taşıyacaksın!’’ derdi… İşte bu öğütle olsa gerek, sanatın her türlü etkinliklerini içinde barındıran bir sanat otobüsümüz var ve ‘’ALO SANAT İSTİYORUM!’’ diyen köylere bu hizmeti götürmek istiyoruz!
Verilen telefon numarasını lütfen siz de bir yere kaydedin ve bunu ilçemizdeki okul müdürleriyle, tanıdığınız köylü vatandaşlarla siz de paylaşın ki!’ bu güzel amaçlı gelişimden bizim çocuklarımız ve köylülerimiz de payına düşeni; saatler öncesinden traktörlerine binerek; boş tribünlerde oturmak zorunda kalmadan; kendi köyünde özlemlerine ulaşabilsinler istedim. Aynı duyarlılığı bu haberi okuyan herkesin göstereceğine gönülden inanıyorum…
0 232 441 0902
Kaydetmenizi istediğim telefon numarası bu!
Yapacağımız şeyse bu numarayı çevirip; ALO SANAT İSTİYORUM! Demekten ibaret olacak! Saygılarımla; hoşça kalın…
www.kadriyecosar.blogspot.com

Hiç yorum yok: