2.02.2010

Bu, Sıradan Bir CUMHURİYET Değil Ki!

Şu emekli halimle nelere uzatıp elimi, orada ne var acaba demeye başladım. Sormayın gitssin! Dönem arkadaşlarıma ulaşmak için face girdim, buluştuk! Ne güzel değil mi? Bence de! Yazmayı seviyorum ya... Yazı sitelerine üye oldum, sanal bir sürü tanıdık. Amannn ne zararı var ki derken; facede bir arkadaşlık teklifi açtım sayfalarına baktım, iki genç kızın profil resmi var.
Benim şu yazı sitesindeki harika çocuklardan biri bu da galiba deyip; aç kapıyı bezirgan başı anlamında yorumladığım, teklifini kabul ettim. Bir de yorum bıraktım duvarına bu gencin. Bezirgan başı oynamayı kabul etmekle kalmayıp; kapı hakkı ne verirsin? Bile demedim üstelik...Karşı mesaj geçikmedi! Korkutucuydu bence; demiş ki:
- Ben sizin bildiğiniz, Cumhuriyetçi ve devletçi gençlerden değilim!
Ben de yazdım bir mesaj, dedim ki:
- Eee be yavrum, arkadaşlık teklifi yapmadan önce, sayfamdaki paylaşımlarıma bir zahmet bakıverseydin ya! İşte o zaman benim, tam aksine CUMHURİYETÇİ bir kadın olduğumu görürdün, dedim ve geri dönüp, arkadaşlığını sildim.
Sildim ama beynimden silememeişim ki, bu saate rağmen siteme bu yazıyı yerleştirme gereği duydum. Merak eder de siteme de girerse bu gençler, görsün istedim. Çünkü tam bir sazan misali site adresimi de verdim ben ona...
Umarım girer ve CUMHURİYET hakkındaki düşüncelerimi okumanın ötesinde; doğru yolu da bulur! Demem şu ki:
- Bu CUMHURİYET! Sıradan bir Cumhuriyet değildir.
Bu Cumhuriyet! Ne bir Arap Şeyhinin kabilesinin darbesiyle, ne de İngiliz gizli servisinin finanse ve organize ettiği dalaverelerle kurulmuştur! Bu Cumhuriyet, dünyada ilk kez emperyalist devletlere karşı kanlı ve zorlu bir savaşın sonunda; Osmanlı Hanedanlığının egemenliğine son verilerek kurulmuştur. Dahası da var, dış emperyalist güçlere karşı mücadele verilirken, yerli işbirlikçi, gerici güçlere karşı da silahlı mücadele verilerek kurulmuştur.
Ve bu Cumhuriyet! Dünyada ilk kez emperyalist güçlerin yenilgiye uğratıldığı ve sonunda yönünü çağdaş uygarlığa çeviren ilk örnektir. Bundan gurur duymalıyız…
Aydınlarımız Atatürkçülüğü anlamak, yorumlamak ve yaşama geçirmek zorundadır. İkinci Cumhuriyet teranelerini savunmak; özgürlük ve demokrasiyi ortadan kaldırmak için bu hakları kullanmak isteyenlere karşı da uyanık olmak zorundayız.
Çünkü bu zihniyet aynı zamanda, nasılsa gerici güçlerin ikinci yüzüyle pekâlâ işbirliği yapabilmektedirler. İkisinin de ortak yanı “Kemalizm’e“ karşı olmaktır.
Kemalistler kapalı toplum istiyor deyip; sonra da yerli mallarını kullanmayıp, lüks yabancı arabalara binmeyi, dışarıya açılmak sanan iktisat profesörlerine karşı da uyanık ve bilgili olmak zorundayız!

BU CUMHURİYET;

EN BÜYÜK GURUR KAYNAĞIMIZ OLMALI....

SON NEFESİME KADAR;

DÜNYA ÜLKERİ ARASINDA KABUL GÖRMENİN ÖTESİNDE;

MİLYARLARIN HAYRANLIĞINI KAZANMIŞ OLAN; 

SEVGİLİ ATAMA;  BORCUMU ÖDEMEK İÇİN UĞRAŞACAĞIM...

BİZİ ÜMMET OLMAKTAN KURTARIP;

VATANDAŞ OLMA HAKKINI;  KAZANDIRDIĞI İÇİN...

Saygılarımla, hoşça kalın!

Hiç yorum yok: