22.03.2011

Orman Kanunları; Sanala Da Sıçradı:((


Okuldaşlarımı, mezundaşlarımı arama düşüncesiyle facebooka üye oldum bir yılı aşkın bir süredir. Epey zaman aldıysa da ulaşabildiğim arkadaşlarım oldu. Onun ötesinde toplumsal duyarlılığı yüksek olan arkadaşlarla sayfamı paylaşıp, yaşanan süreçte haketmediğimiz antidemokrat uygulamalara, kararlara, yaşanmışlıklarımıza göndermeler yapmak, toplumsal sorunlarımızı irdelemek, epeyce zamanımı almaya başlamıştı.
Eee bu durumda birileri boş durmamalıydı ve bizi susturmalıydı. Ve öyle oldu:
'' Şu gün ve şu saatte hesabınıza girilmiştir, eğer bu siz değilseniz lütfen şifrenizi yenileyin'' uyarı mailini dikkate aldım ve face hesap şifrem, mail şifrem ele geçirildi. Hesabıma, maillerime ve de msn ime erişemez oldum!
Şifre değiştirme olayının sadece kendi sayfa hesabımızdan yapılması gerektiğini bile bile bu gaflete düştüm. Yaklaşık yirmi gündür sayfamın açılması ile uğraşıyorum. Mailim dikkate alındı, şifrem değiştirilip, sayfamın açıldığı maili geldi facebooktan. Ancak bu yeni şifreyle de açılması gereken sayfam yerine:
'' Bu güvenlik testini tamamlayın, lütfen'' sayfası açılıyordu.
Birkaç kez denedim, sayfama ulaşamayınca galiba böyle olacak deyip, bana yeni verilen şifreyi girdim ve o da hackerlendı! Mail şifremi paylaşmadan aynı adresten yeni bir şifre ve daha kalıcı bir çözüm talebinde bulundum. Bakalım dikkate alınacak mı? Ben inatla uğraşıp sayfama ulaşabilecek miyim? Bekleyip göreceğiz.
Bunları paylaşmamdaki tek neden:
ORMAN KANUNLARI; SANALA DA SIÇRADI! Demek için:((
Faceten tanıdığım ama çok üretken bir arkadaşım vardı. Yakın geçmişte birden paylaşımlarına rastlamaz oldum. Merak ettim, başka bir adresinden kendisine ulaşıp şu maili göndermiştim:

Meloş hocam merhaba, facebooktaki paylaşımlarınız birden kesildi, umarım bir sağlık sorunundan dolayı değildir bu. Gerçi benim hesabım da kilitlendi facete. Üretken ve duyarlı kişiliğinizden dolayı, merakımı paylaşmadan yapamadım, sevgilerimle...
------------------------------------
Ve aldığım yanıt da şöyle oldu:

Selam evet maalesef face hesabım kapandı. Ben de izne çıkardım kendimi bir süre :))İlginize tşkler...

Suya sabuna dokunmazsan; bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın dersen! Hiç başın ağrımıyor değil mi? Ne yazık ki bu sanala da sıçramış durumda. Sıradan bir vatandaşsan bile söyleyecek sözün varsa! Söyleme cesaretini de gösteriyorsan, hemen birilerinin hedef noktası haline geliyorsun ve susturulmanın çareleri aranıyor...
Benim veya face sayfası kapanan arkadaşlarımın TEK KUSURCUĞU BU GALİBA!
YAŞADIKLARI HAYATA DUYARSIZ KALAMAMA; SORGULAMA, FARKINA VARMA, FARKINDALIKLARI ARTIRMAYA ÇALIŞMA...
HEPSİ İNSAN OLMANIN GEREĞİDİR OYSA!
SAĞLIKLA, SEVGİYLE, DOSTLUKLA KALIN...

Hiç yorum yok: