2.03.2010

Bu Da Böyle Birşey...

href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhfh-ITyOCZz-gLxJInxjiLlbkEASOzqpaeYhMqPTV7qusp9bEBKaSkpLywSLhIWa5YyNgN2uZqfE0zhE3I7R-OtaUYdjpbKlkznpgfv-bJczkUFcmVsQevBOzdnSeTU03JB89fwB16zQc/s1600-h/ZD3_cozumegidenyol3.jpg" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;">

Böyle bir olaya tanık olup, duyarsız kalmamanın sonucunu paylaşmak istedim sizinle....
14 YAŞINDAKİ TİRELİ GENÇ KIZ ÖZGE’NİN VE AİLESİNİN YAŞADIĞI DRAM, İLKÖĞRETİM ÇAĞINDA NİŞANLANMASI SONUCUNDA ORTAYA ÇIKMIŞ VE BÜYÜK YANKI UYANDIRMIŞTI. GAZETEMİZ BÜYÜK TİRE İLE YENİ ASIR GAZETELERİNDE KONUYLA İLGİLİ ÇIKAN BİRÇOK HABERLERİN SONUCUNDA, SEFALET İÇERİSİNDE YAŞAYAN AİLEYE YARDIMLAR AKAMAYA BAŞLADI
22 Ağustos 2009 tarihinde yayınlanan gazetemizde, Tire Şehit Ali İhsan Kalmaz İlköğretim Okulu 7. Sınıf öğrencisi 14 yaşındaki genç kız Özge Karabağcı’nın, nişanlanma haberi ile ortaya çıkan ve büyük yankı uyandıran olay sonrasında; Karabağcı ailesinin içinde bulunduğu sefalet koşulları gözler önüne serilmiş ve vicdanları sızlatan bu hikâye duyarlı kişileri harekete geçirmişti.
Yaşanan aile dramını, gazetemizin de ortaya koyduğu gibi, kararlılıkla gündemde tutmaya çalışan usta gazeteci Yeni Asır Gazetesi Tire temsilcisi Nadir Uysal’ın objektifine yansıyan, “Özge’nin kara tahtaya, ‘Ailemi Parçalamayın’ yazılı fotoğrafının bulunduğu aynı başlıklı haberin” yarattığı etki; yine gazetemizin tek bayan köşe yazarı olan emekli öğretmen, usta kalem Kadriye Coşar’ın konuyla ilgili çeşitli iş adamları, dernekler ve Kaymakamlık başta olmak üzere ilçe yöneticilerine yaşanan dramı anlatmaya çalışma çabaları, güzel sonuçlar vermeye başladı.
YARDIMLAR AKMAYA BAŞLADI
Yayınlanan haberlerin ve köşe yazılarının etkisi, büyük bir emekle ortaya konan çabaların sonucunda çözüme giden yolda ışığın verdiği aydınlık görüldü nihayet. Özge ve beş küçük kardeşinin yaşadığı, insanı hüzünlendiren drama el uzatan vicdan sahibi kişiler ve yöneticiler; nihayet yardım elini bu mazlum aileye uzattı. Özge’nin öğrencisi olduğu Tire Şehit Ali İhsan Kalmaz İlköğretim Okulu Müdürü Engin Seringül’ün önemli katkılarının olduğu bu yardım sürecinde, gelen yardımlar şöyle.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclisi’nin AK Parti grubuna üye bazı meclis üyeleri, Özge’yi ve ailesini yaşadığı yerde görmek için Tire’ye geldiler ve Özge’ye her ay 200 liralık burs, ailesine her ay düzenli olarak yardım vereceklerini vaat ettiler. Grup ayrıca beraberinde getirdikleri gıda ve giysi yardımları ile bir miktar nakit parayı aileye teslim ettiler.
Yine hayırseverliği ile bilinen ve Tiremize güzel bir ilköğretim okulu kazandıran Tireli iş adamı Rasih Kirazoğlu, ailenin Karacaali semtinde yer alan viraneye benzeyen tek odalı barakasını yenileyip ekler yaptıracağı sözünü verdi.
Tire’nin mülki amiri Kaymakamımız Hüseyin Ergi’nin de konuya yakın ilgi göstermesi, ailenin dramına sahip çıkması bir başka önemli yardımdı. Kaymakam Ergi, hayırsever Kirazoğlu’nun aile için uygun bir şekilde oturulur bir vaziyete getireceği evin inşaatının tamamlanmasından sonra, gerekli olan ev eşyalarının Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı tarafından karşılanacağını sözünü vermişti.

Sizinle bir kaç gün önce öğrendiğim bir atasözünü paylaşmak istiyorum. Bu Kızılderili Atasözü der ki:
Dünyada bir tek çocuk bile kalsa; bütün yetişkinlere analık, babalık sorumluluğu düşer! Bu yaklaşım sonucunda biz Özge'nin yaşadığı insanlıkla bağdaşmayan bu durumuna çare olmaya çalıştık. 22.08.2009 da bu nişan olayı Buyuk Tire Gazetesinin ötesinde, Ulusal basında da yer almıştı. Çözüm tabii ki bu oalmaz ama kökten çözümlere ulaşasıya kadar lütfen her birimiz, bulunduğumuz yerlerde, içimizi acıtan bu tür olaylar karşısında ''bana ne!'' nin yerine ''ben ne yapabilirimi'' koyarak daha duyarlı davranmaya çalışalım. Sitemin içindeki 19.09.2009 tarihli ''KİMSESİZLERİN KİMSESİ'' başlıklı yazımdan, olayın öncesini de görebilirsiniz.
Bir eve bile kira ödemeden, barınma olanağımız yoksa; bu yaşama hepimizin ödeyeceği bir kirasının olduğunu da unutmamak gerekmez mi?
Emekliyim bu güne kadar hiç kimseden, hiç bir talebim olmadı. Öyle ki yıllarca ulaşım sıkıntısı çekerek hep aynı köyde ilkokul öğretmenliği yaparak, aynı yerden emekli oldum. Kendim için hiç bir talebim olmasa da! Özge'ler için kapıları çalmaktan, taleplerde bulunmaktan hiç sıkılmıyorum; boynumun borcu sayıyorum...
Saygılarımla, hoşça kalın....
ÖZGE'NİN BU SEVİNCİNE ORTAK OLMAMAK OLASI MI?

Tireli hayırsever iş adamı Rasih Kirazoğlu Özge ve ailesini yaşadığı tek odalı gecekondudan kurtardı
Karacaali Semti’ndeki gecekondularının bahçesine hayırsever iş adamı Rasih Kirazoğlu tarafından inşa edilen bu güzel evde; Özge Karabağcı beş kardeşiyle, artık sıcak bir yuvaya kavuşurken, Tire Kaymakamlığı da Özge ve ailesinin yeni evini baştan aşağıya yeni eşyalarla donattı...
Tire’de İlköğretim 7. sınıf öğrencisi Özge Karabağcı’nın (14) yaşadığı dram mutlu sonla bitti. Geçen yaz 14 yaşında kendisinden 12 yaş büyük İ.K ile nişanlanan, ancak komşularının polise yaptığı şikayet üzerine ani bir kararla nişanlısından ayrıldıktan sonra tekrar okuluna dönen Özge Karabağcı’nın yaptığı devamsızlık öğretmenlerinin dikkatini çekmiş, nedeni araştırılınca ise ayakkabısı olamadığı için okula gidemediği ortaya çıkmıştı. Özge’nin küçük yaşta yaşadığı dram Yeni Asır Gazetesi sayfalarında yer alınca, İzmirli ve Egeli yardımseverler hemen harekete geçerek, Özge’ye yeni giyim eşyaları almış, eğitim bursu sağlayarak, 7 kişilik ailesine de maddi yardımlarda bulunmuştu. İzmir Çocuk Esirgeme Kurumu, Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü de ailenin hayat standartlarını yükseltmek için çalışmalara başlamış, Özge ile yaşları 3 ila 11 arasında değişen 5 kardeşini Karabağcı ailesinden alarak devlet yurduna yerleştirmek istemişti. Ancak, yetkililer öncelikle aileye nakdi yardım yaparak, Özge ve beş kardeşinin son anda ailede kalmasına karar vermişti.
KADERİ DEĞİŞTİ
Yaşanan gelişmeler karşısında Tireli hayırsever iş adamı Rasih Kirazoğlu da duyarsız kalmadı. Kirazoğlu, Özge Karabağcı ve 6 kişilik ailesinin yaşadığı Karacaali Semti’ndeki tek odalı gecekondularının bahçesine 2 katlı yeni bir ev yaptırdı. İnşaatı bir ay gibi kısa bir sürede tamamlanan yeni evinde sıcak bir yuvaya kavuşan Özge Karabağcı’nın elde ettiği imkanlarla derslerinde de başarı oranı hızla yükseldi. Tire Kaymakamlığı ise, Özge ve ailesinin yeni evlerini Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı kanalıyla baştan aşağıya yeni eşyalarla donattı.
MASAL GİBİ
Olumsuzluklarla dolu hayatının kısa sürede baştan aşağıya değiştiğini belirten Özge Karabağcı, “Sanki bir masalın içinde yaşıyorum. Çevremizde herkes bize yardım etmek için adeta birbiriyle yarışıyor. Yeni evimiz çok güzel. Artık soğuk kış günlerinde camı çerçevesi olmayan eski evimizde oturmaktan kurtulduk. Ailem adına çok seviniyorum. Rasih amcaya yaptıkları ve bize yeni bir hayat sağladığı için çok teşekkür ederim. Şimdi, eski evimizi yıkıp oraya mutfak ve banyo yapacaklar. Bahçeye de yeni bir tuvalet inşa ettiler. Her şey çok güzel. Okulda derslerime odaklanabiliyorum. Devamsızlık yapmıyorum. Söz verdiğim gibi bu dönem teşekkür belgesi alacağım ve ilerde mutlaka polis olacağım” dedi. Tire Kaymakamı Hüseyin Ergi ise, Karabağcı ailesinin hayat standartlarını yükseltmek için ne gerekiyorsa yapıldığını ifade ederek, “Aileye yeni evlerinde kullanmak üzere Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı kanalıyla çekyat, halı, sandalye, masa, battaniye, yorgan, yastık ve mutfak gereçleri aldık. Yaptığımız yardımların tutarı yaklaşık olarak 3 bin lira civarında. Özge ve ailesinin insanca yaşam şartlarına kavuştuğu için çok mutluyuz. Bundan sonra da aile için ne gerekiyorsa yapılacak” diye konuştu..
TÜM BU GELİŞMELER UMUTSUZLUĞA KAPILMIŞLIĞIN HÜZNÜYLE İLÇE KAYMAKAMLIĞINDAN GÖRÜŞME TALEBİNDE BULUNMA SONUCUNDAN EPEY ZAMAN SONRA GELEN BİR TELEFONLA GÖRÜŞMEYE GİTTİĞİMDE KAYKAMIMIZIN BANA:
- TAMAM DA HOCAM! OKUL MÜDÜRÜ SENİN GİBİ DÜŞÜNMÜYOR, İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜMÜ DE YANIMA ALIP, OKULA KADAR GİTTİM. O DA SİZİN GİBİ DÜŞÜNMÜYOR. EE PEKİ SİZ NE İSTİYORSUNUZ BENDEN DESİN VE BENİM:
- SOSYAL DEVLETİ ARIYORUM EFENDİM BEN! SİZİNLE BİRLİKTE HAREKET EDERSEM DAHA KOLAY ULAŞACAĞIMA İNANIYORUM; DEMEMDEN SONRA BANA:
- GİDİN DİLEKÇENİZİ YAZIN DA GELİN!
DESİN VE SONRA OLUŞSUN TÜMMM BUNLARR...
MEDYANIN GÜCÜ TARTIŞILMAZ ARKADAŞLAR, YENİ ASIR VE BÜYÜK TİRE GAZETESİNDE YAPTIĞIMIZ HABERLER VE DİLEKÇEM...
OLAY BU AMA SEVİNCİM GERÇEKTEN ÇOK BÜYÜK. KENDİ OLANAKALRIYLA HİÇ BİR ZAMAN ELDE EDEMEYECEKLERİNE KAVUŞMUŞ OLMASI BU ALTI ÇOCUK VE ANANIN, BENİ SONSUZ MUTLULUĞA GÖTÜREBLİYOR İŞTE, SAYGILARIMLA....

Hiç yorum yok: